lørdag 27. september 2008

The Perfect Leather Jacket


Elle: Alexa Chung

InStyle Rick Owens of Netaporter

Jeg leter fremdeles etter den perfekte, svarte skinnjakken. Den du kan bruke til fest og hverdags, og som dresser opp etthvert antrekk. Jeg ønsker meg denne fra Rick Owens, men vet ikke om jeg kan rettferdiggjøre prisen. Så, jeg leter fortsatt etter en vintagejakke. Zara, H&M og Bik Bok har også flere utgaver, men jeg vil gjerne at skinnet skal være mykt, ikke stivt, noe svært få billige skinnjakker er. Hva står øverst på ønskelisten din denne høsten?

I am still looking for that little black perfect leather jacket. You know, the one that goes from day to night, no questions asked. I love the looks of Alexa Chung and Tayler Momsen (sans the heavy makeup) they are both great choices. On my top wishlist is this Rick Owens leather jacket, in black. I wish I could justify spending that amount on a jacket, but I probably wont. I am still looking for a vintage option, and I know Zara and H&M have some good choices. But a girl can lust, cant she? What are you lusting for this fall?

19 kommentarer:

Vertiginoso sa...

Or how to instil a "Glam Rock-issime/Bad-Girl-esque" vibe in any outfit, with a great potential of "style matches"!!!

A Bientôt, Antoine

Anonym sa...

mike & chris make the most amazing trendy leather jackets..the best place to buy them is from blue haven boutique, as they're usually on sale there before any other place..i just bought mine for $600!

Anonym sa...

Du, jeg bare lurer på en ting. På de eldre innleggene dine har du et bilde av en Chanel veske som du har kjøpt på ebay, bare lurte på hvor mye du betalte for den der, om det er trygt å kjøpe der å hvordan det generelt fungerer med betaling og sånn?

Sharon S sa...

Hi Silje-these girlies sure look great!! Keep up the hunt, I'm sure you'll get the perfect one-hopefully very soon too. I managed to get a gorgeous black velvet H&M blazer yesterday from the Charity shop, so cannot really justify anymore jackets!! Oh, and 2 more pairs of jeans, haha-so, this is my lust list sorted for a while now!

Elizabeth sa...

I'm with you, I'm lusting after leather jackets. And boots. And bags. And . . . . sigh.

The cropped biker version would be great on you.

I hope you find what you're looking for!

ediot sa...

JAA- jeg vil også ha en perfekt en.. men en guttevenn har en faktisk.. og jeg tror jeg har en stor mulighet til å kunne låne den..
rick owens er jo super-. spesielt den som er svart og med glidelås på siden- som sienna miller har..
har du en fin helg?

Anonym sa...

i think i'm falling into the leather jacket trend now.

Mimi sa...

I'm lusting over a motorcycle jacket also...and a pair of black skinny pants...and a great pair of ankle boots...and some lace tights...and the list goes on and on of course :)

Anonym sa...

wow alexa's is great! I got a good one at H&M

Ella Gregory sa...

I have this thing where leather jackets look so bad on me. Like, sooooo bad. It's a shame as I really do like them!

STYLE DU MONDE sa...

I am sure you will the right one!

I would love to buy new boots!

Have a lovely Sunday, Silje!

xx

Lady Melbourne sa...

I'm heading over to London soon and will be looking for the perfect leather jacket as well. I'm on a budget so will be thrifting hard for one!
LM
x

Siljesfashion sa...

Antoine: I agree!

Anonym: How fab, I will check it out.

Anonym2: Vesken kjøpte jeg på ebay. Under etikken ebay på siden min finner du gode råd om hvordan du oppretter konto, hvordan du skal lete osv. Min veske kostet et par tusen, og det er det de brukte Chanelveskene ligger på, hvis de er i god stand. På ebay har de flere egne how to spot Chanel fakes- jeg anbefaler deg å lese disse. Og ikke kjøp noe uten paypal konto! På paypal.com oppretter du egen konto, som beskytter kjøp for opptil 5000 dollar. Lykke til!

Mónica sa...

I am looking for mine aswell, but not succesfully yet. It's very difficult finding an affordable still cool one

Anonym sa...

I have yet to find one I realy like that is under $500.00. I might take your advice and go vintage.

Hippie, hippie - milkshake sa...

hei silje..er helt gal etter skinnjakker selv, og har sikkert 9 stykker i skapet nå.. korte, lange, grå, sorte, brune, vintage og nye..likevel jakter jeg stadig på nye..enig at de må være myke, og fint skinn.....liker bloggen din:)

Anonym sa...

oh, that second black outfit looks gorgeous... i just wanna rip it off her body and put the clothes on me instead!

(ray)mond sa...

man i want a rick owens jacket
why not

Diana Coronado sa...

♥ U're invited to take a Tiffany cupcake @ my blog ♥